Δ τάξη - Με το Κλωστομόλυβο Ζωγραφίζω – Ξεζωγραφίζω κι όλα αυτά με μια κλωστή… και έναν ήχο….
Αυτή η κατασκευή ξεκίνησε μετά από ένα βίντεο που παρακολουθήσαμε στο TED.
Αυτό…
Για την οικονομία του χρόνου και πέρα από το ότι παρουσιάζει ο κ. Arvind είναι αξιέπαινο από κάθε άποψη… το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε στο 11:13 (χρόνος του βίντεο).
Αυτή λοιπόν η κατασκευή μας ενθουσίασε. Παραθέτουμε λακωνικά μερικούς από τους λόγους.
Γίνεται εύκολα.
Δεν είναι απαραίτητο να γίνει όπως το κατασκεύασε ο κ. Arvind Gupta.
Απαιτεί σκέψη από το μαθητή για το σημείο εκκίνησης της ζωγραφιάς του (ζωγραφίζω). Ναι μεν μπορεί να κόψει το νήμα (μια κλωστή) και να συνεχίσει σε άλλο σημείο, αλλά τότε δεν θα είχε διαφορά ως προς τον τρόπο λειτουργίας του από τα συμβατικά μολύβια. Η δική μας σκέψη είναι να ζωγραφίζει με μονοκονδυλιά.
Αν κάτι δεν αρέσει στο μαθητή μπορεί απλά να τραβήξει το νήμα πίσω και να το ξανατοποθετήσει (ξεζωγραφίζω….. δεν σβήνω!!!)
Είναι ένας τρόπος ηχηρής ζωγραφικής. Ο ήχος που κάνει το κλωστομόλυβο πάνω στο βέλκρο είναι χαρακτηριστικός(και έναν ήχο) .
Είναι πρωτότυπο.
Είναι φθηνό.
Μπορεί να κατασκευαστεί από μαθητές.
Βοηθάει στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας του χεριού.
Στις μικρές τάξεις (όχι απόλυτα) μαθαίνουν οι μαθητές να γράφουν τα γράμματα με μονοκονδυλιά.
Μπορούν να δημιουργηθούν παιχνίδια αφής, μια και είναι τρισδιάστατη η ζωγραφιά.
Δεν θέλαμε και πολύ να μπούμε στη διαδικασία…
Ξέρετε δεν είναι συνηθισμένο να έχουμε όλα τα υλικά και απλά να τα συνδέουμε για να βγει αποτέλεσμα. Συνήθως χρησιμοποιούμε ό,τι βρούμε μπροστά μας. Σπάνια τα έχουμε όλα. Έτσι απευθυνόμαστε σε γνωστούς σε φίλους σε συναδέλφους…κι αν δεν βρούμε αυτό που ψάχνουμε, τότε απευθυνόμαστε στα “ρετάλια” των επαγγελματιών… Χρονοβόρο, αλλά άκρως ικανοποιητικό στο αποτέλεσμα. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως αυτοί οι επαγγελματίες που έχουμε απευθυνθεί μέχρι σήμερα, δεν μας έχουν απογοητεύσει ποτέ. Έχουμε απευθυνθεί σε μαραγκό, σε βιομηχανικά είδη (εδώ είναι αρκετοί) , σε ζαχαροπλάστη, σε κατασκευαστή τεντών…Όλοι πρόθυμοι…και ποτέ δεν μας ζήτησαν χρήματα…Σίγουρα αυτό που θέλουμε δεν είναι εμπορεύσιμο γι’ αυτούς, αλλά ο χρόνος τους είναι πολύτιμος, για να κάθονται να τους εξηγούμε τι θέλουμε και να μας κάνουν και υποδείξεις – προτάσεις ως ειδικοί….
Έτσι λοιπόν από κάπου έπρεπε να γίνει η αρχή…..
Βρέθηκε μια σύριγγα σίτισης και αγοράσαμε άλλη μία (50 λεπτά, εκεί μάθαμε ότι λέγεται “σίτισης”)!!! Αυτές είναι γιγάντιες και δεν έχουν βελόνα. Αυτό θα ήταν το μολύβι!!!. Όμως κάπως έπρεπε να τροφοδοτείται με το “νηματομελάνι“…
Η λύση βρέθηκε στα βιομηχανικά είδη. Δεν γνωρίζαμε πως ακριβώς μπορεί να γίνει ένα καρούλι με κλωστή, πάνω στη σύριγγα. Γνώριζε όμως ο κ. Μιχάλης όπου εμπορεύεται τα βιομηχανικά είδη!!!
Χρειάστηκαν και κομμάτια τέντας να κοπούν στρογγυλά για να ολοκληρωθεί το “καρούλι”….. και το αποτέλεσμα….
Το πρώτο Κλωστομολύβι..Η σύριγγα… Λόγω της εμφάνισής της σκεφτήκαμε πως πρέπει να βρεθεί ένας άλλος εναλλακτικός τρόπος για δημιουργία Κλωστομόλυβου…. |
και...
Ωραία. Φτιάχτηκαν τα κλωστομόλυβα
Που θα ζωγραφίσουν;
Εδώ…
πιθανή απορία αναγνώστη…ο ήχος πού είναι;
Ανοίξτε τα ηχεία και…
Ζωγραφίζω με μια κλωστή κι έναν ήχο…..
και
Ξεζωγραφίζω χωρίς ήχο…..
για να ολοκληρωθεί η δοκιμή χρειάστηκαν και δύο εθελοντές, …. Τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν αφού του εξηγήσαμε τις ιδιαιτερότητες….
Γαμβρινός Γιώργος, 1ο Χολαργού
Σακαρέλη Μαρία, 1ο Χολαργού
Ψιλού ΝΙκολέτα, 1ο Παπάγου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου